ANRE a amendat GAZ VEST cu 200.000 de lei pentru facturile prea mari trimise clienţilor

Informatii 14.01.2022 0 comentarii


Gaz Vest, societatea arădeană de livrare a gazelor naturale, este bună de plată, din cauză că a trimis facturi prea mari clienţilor, neluând în calcul schema de sprijin aplicată de Guvern. Într-o primă fază, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a aplicat o amendă de 50.000 de lei, după care societatea anunţat că a solicitat Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) suspendarea activităţii de furnizare a gazelor pentru cel puţin trei luni. Probabil, cei din conducerea companiei sperau că scapă doar cu amenda de la Protecţia Consumatorilor. Nu a fost să fie aşa.

Astăzi, ANRE a anunţat că a aplicat la rândul său o sancţiune contravenţională ceva mai mare. Este vorba despre o amendă de 200.000 de lei, la fel cum s-a procedat şi în cazul Electrica Furnizare.

„ANRE a sancționat ELECTRICA FURNIZARE și GAZ VEST pentru neaplicarea schemei de sprijin pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale din luna noiembrie 2021.

ANRE a finalizat parțial acțiunile de control demarate în data de 12.01.2022 la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale.

Astfel, au fost finalizate verificările privind îndeplinirea obligației de emitere de facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale precum și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației”, au anunţat reprezentanţii ANRE. Aceştia au ţinut să precizeze că în urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile ELECTRICA FURNIZARE și GAZ VEST, nu au aplicat clienților beneficiari schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale, pentru luna noiembrie 2021, afectând astfel interesele economice ale clienților finali beneficiari ai schemei.

„Pentru faptele săvârșite, societatea ELECTRICA FURNIZARE a fost sancționată cu amendă contravențională în valoare de 200.000 lei, iar societatea GAZ VEST cu amendă contravențională în valoare de 200.000 lei.

Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul refacerii facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale din luna noiembrie 2021, cu aplicarea schemei de sprijin.

ANRE continuă acțiunile de control la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, urmând ca, după finalizarea acestora, concluziile și eventualele sancțiuni și măsuri aplicate, să fie făcute publice”, mai spun reprezentanţii ANRE.

Ce trebuie să facă clienţii nemulţumiţi

De asemenea, clienţilor care au neclarităţi li se reaminteşte ce trebuie să facă petru a-şi apăra drepturile.

„Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

Recomandăm clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

-să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

-să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;

-să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

-să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată”, se arată într-un comunicat de presă al ANRE.

Fotografia are rol ilustrativ

 


 

Ai aflat ceva interesat?
Trimite-ne imagini /video surprinse de tine