COMUNICAT În atenția consumatorilor casnici de energie electrică aflați în situație de sărăcie energetică

Stire 27.08.2025 0 comentarii


În baza OUG nr. 35/2025, pe perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026 se acordă măsuri de protecție socială prin intermediul tichetelor electronice de energie.

Tichetul are valoarea de 50 lei/lună și poate fi folosit exclusiv la plata facturilor de energie electrică, până la data de 31.03.2026.

Pot beneficia de acest sprijin financiar:

  • persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei;
  • familiile cu venit net lunar /membru de maximum 1.740 lei

Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem, nefiind necesar să depună cerere.

Pentru a beneficia de sprijinul financiar, solicitanții trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să aibă domiciliul în România și să facă dovada că locuiesc în România, potrivit legii
  • să aibă act de identitate valabil
  • sa nu beneficieze de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private

Cererile se depun online, în aplicația EPIDS, pe platforma epids.mmuncii.ro, care este funcțională din data de 20.08.2025.

Solicitările pot fi depuse, începând cu data de 28.08.2025, și prin intermediul oficiilor poștale sau al primăriilor.

Solicitanții din municipiul Arad care doresc să depună cererea prin intermediul primăriei se vor adresa Direcției de Asistență Socială Arad, la sediul situat pe Calea Radnei nr. 250, unde vor depune cererea pe suport de hârtie, însoțită de următoarele documente:

  • acte de identitate valabile (pentru toți membrii de familie)
  • copia facturii de energie electrică (din care să rezulte codul locului de consum POD și codul de client)

Formularele de cerere pot fi descărcate de pe site-ul Direcției de Asistență Socială Arad (www.dasarad.ro), secțiunea Acte necesare și formulare / Serviciul Prestații Sociale, sau se pot obține de la sediul instituției.

Cererile pentru acordarea tichetelor de energie se depun o singură dată. Pentru facturile din lunile iulie și august 2025, cererile trebuie depuse în aplicația EPIDS până la data de 27.09.2025.

Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de energie electrică.

Titularul primește tichetul electronic de energie în format electronic la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului în aplicația EPIDS, sau i se transmite în format fizic în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la validare, dacă solicitantul a optat pentru emiterea tichetului de energie în format fizic.

Tichetul nu poate fi înstrăinat.

Plata consumului de energie electrică se face direct la oficiile poștale, unde cetățeanul trebuie să prezinte factura și un act de identitate.

Tichetul de energie  poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit până la data de 31.03.2026.

În cazul în care beneficiarul dreptului își schimbă adresa sau dacă survin modificări în componența familiei, este necesară depunerea unei noi cereri, procedura fiind aceeași ca și în cazul depunerii cererii inițiale.

Informații suplimentare și asistență pot fi obținute la numărul de Call-center 021.93.09 și la adresa de e-mail sprijinenergie@mmanpis.ro puse la dispoziție de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.

Informații privind depunerea cererii la Direcția de Asistență Socială Arad pot fi obținute la telefon 0257.285.150.


 

Sursa: ARQ

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro
Ai aflat ceva interesat?
Trimite-ne imagini /video surprinse de tine