CP JA Romania - Social Innovation Relay 2024

Stire 26.04.2024 0 comentarii

Comunicat de presă:

Social Innovation Camp – soluții dezvoltate de tineri pentru promovarea oportunităților de angajare și internship

 

106 elevi de la 13 licee din 11 localități*[1] au lucrat în echipe, în cadrul workshop-ului virtual JA Social Innovation Camp, organizat de Junior Achievement (JA) România ca parte a proiectului educațional Social Innovation Relay (SIR), cu susținerea NN România.

Echipele au dezvoltat planuri pentru proiecte de antreprenoriat social destinate combaterii șomajului în rândul tinerilor și al persoanelor dezavantajate din România, care pot crea un impact pozitiv în comunitățile lor.

Proiectele, dezvoltate în cadrul sesiunilor de brainstorming, au vizat atât acordarea de sprijin direct pentru persoanele afectate, cât și strategii preventive pentru cei care vor intra în viitor pe piața muncii.
 La workshop, echipele au beneficiat și de feedback și recomandări de la 8 mentori voluntari din partea NN România și JA România, lucrând pe platforma Mural pentru a îmbunătăți și aplica aceste idei.

Soluțiile găsite au luat în considerare atât rădăcina problemei cu care se confruntă persoanele vizate, cât și elemente externe ale pieței care le împiedică să își găsească un loc de muncă. Câteva dintre proiectele care s-au remarcat prin fezabilitate și inovare au fost:

  • crearea unei aplicații care să ajute tinerii să își creeze un profil vocațional atractiv pentru companii;
  • dezvoltarea unei platforme care să facă mai ușor de accesat internshipurile și locurile de muncă de tip part-time;
  • organizarea sesiunilor online în sistem peer education, unde absolvenți angajați revin către comunitatea lor și oferă valoare prin propria experiență;
  • înființarea unei tabere unde părinții își pot lăsa copiii cât timp sunt la serviciu, iar tinerii majori vor fi angajați part-time pe timpul studiilor;
  • oferirea în sistem after-school și în weekend de cursuri de formare pe diferite domenii de activitate, astfel încât tinerii să poată obține experiență practică;
  • dezvoltarea unei aplicații pentru promovarea locurilor de muncă și internship, care să ofere o transparență sporită asupra viitorului loc de muncă la care persoana aplică.

Echipa câștigătoare din cadrul acestui eveniment, GhidJob, formată din elevi ai Colegiului Tehnic Căi Ferate Unirea din Pașcani, s-a gândit la realizarea unei aplicații care să ajute candidatul pe tot parcursul procesului de angajare. Colaborând cu instituțiile care pot oferi acces la bazele de date cu persoanele șomere, echipa contactează direct candidatul, iar în baza preferințelor sale se face o selecție de joburi potrivite și tânărul este ajutat să elaboreze dosarul de candidatură și pregătirea pentru interviu. 

„Consider că activitatea de astăzi m-a ajutat să realizez cât de mult contează munca în echipă. Alături de colegii mei am reușit să realizăm o soluție pe care o considerăm relevantă și utilă pentru toți tinerii. De asemenea, tema workshop-ului mi s-a părut foarte interesantă și îmi doresc ca pe viitor să mai am ocazia de a participa la activități similare.” – Elev, Liceul Teoretic Mircea Eliade, Întorsura Buzăului

„Ziua de astăzi m-a ajutat să înțeleg nevoia acestor activități în sistemul educațional. Pe parcursul zilei am reușit, alături de colegii din echipă, să ne dezvoltăm atât ca grup, cât și pe plan individual, prin exersarea practică a abilităților de gândire critică. În final, am fost plăcut surprinsă de cât de interesante au fost ideile tuturor echipelor și prezentările de la finalul evenimentului m-au ajutat să învăț mai multe.” – Elevă, Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță, Șendriceni

„Cel mai valoros element din cadrul acestei activități a fost experiența alături de echipă și de mentori. Provocările aduse de echipa Junior Achievement România și expertiza voluntarilor NN ne-au ajutat să ne dezvoltăm și îmi doresc ca în viitor să mai am oportunitatea de a participa la astfel de evenimente.” – Elev, Liceul Teoretic Traian, București

„Workshop-ul a fost inovator, iar spiritul creativ m-a inspirat chiar și pe mine. Consider că aceste activități care promovează interactivitatea între elevi sunt valoroase și ar trebui încercate, cel puțin o dată, de fiecare elev.” – Profesor, Liceul Tehnologic George Barițiu, Livada

Proiectul Social Innovation Relay (SIR) are un puternic caracter interdisciplinar și intercultural, le oferă liceenilor accesul la experienţa practică necesară pentru a începe o carieră de succes și le facilitează comunicarea cu profesioniști din mediul de afaceri, astfel încât să dobândească o mai bună înțelegere a conceptelor de inovare și antreprenoriat social într-un mod interactiv și să devină mai conștienți de problemele sociale existente, pentru a propune apoi soluții (afaceri sociale) care pot fi puse în practică în viața reală. 

 

În perioada 2014-2023, proiectul SIR a implicat în activități practice peste 24.000 de elevi de liceu din peste 100 de localități din România, incluzând și tineri cu oportunități limitate din zone defavorizate.

 

Informații pentru editori

Despre NN România

NN este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața din România, în 1997, iar de 17 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, NN s-a extins în ultimii ani în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. În prezent, NN are 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și susține peste 2,3 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează mai mult pentru ei.

 

NN România este parte din NN Group, companie de servicii financiare cu o istorie de mai bine de 175 de ani la nivel internațional și o prezență puternică în 11 țări, având în total peste 16.000 de angajați și peste 19 milioane de clienți. NN Group este listat la bursa Euronext Amsterdam din 2014 și urmărește să fie lider de industrie recunoscut pentru experiența clienților, talente și pentru contribuția în societate.

 

NN folosește resursele, expertiza și rețelele sale pentru bunăstarea clienților săi, pentru dezvoltarea comunităților din care face și pentru promovarea unei economii stabile, incluzive și sustenabile. Scopul NN este de a sprijini oamenii să aibă grijă de ce contează mai mult pentru ei, iar ambiția este să fie un lider cunoscut pentru experiențele pe care le oferă clienților, pentru talentele din echipă și pentru contribuția în societate. Misiunea NN Group este să susțină bunăstarea financiară, fizică și emoțională a peste un milion de oameni până în 2025.

 

www.nn.ro

 

Despre Junior Achievement România

Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională, cât și pentru dezvoltare personală, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. 

 

În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based” au fost parcurse în anul școlar 2022-2023 de peste 267.000 de elevi și studenți din 1.957 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. 

 

În 2022, organizația a urcat pentru a patra oară în Top 10 ONG-uri din lume și a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org


[1] Beclean, Borșa, București, Conta, Cudalbi, Întorsura Buzăului, Livada, Pașcani, Sendriceni, Sighetu Marmației și Turda

Sursa: ARQ

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro
Ai aflat ceva interesat?
Trimite-ne imagini /video surprinse de tine